شرکت سبدگردان سورین

تحلیل بنیادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

تحلیل بنیادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات یک هلدینگ توسعه‌ محور با هدف ارتقا معدن و صنایع معدنی در کشور به‌شمار می‌رود. این هلدینگ در سال 1377 در گروه استخراج کانه‌های فلزی در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های صنایع معدنی و فلزی، نقش موثر و به‌سزایی را در سرمایه‌گذاری بخش‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت شرکت‌های موجود در صنعت سنگ‌آهن و فولاد ایفا کرده است. همچنین با حمایت و افزایش نقدشوندگی سهام شرکت‌های مزبور در بورس اوراق بهادار، سعی در بالا بردن ارزش پرتفوی خود دارد.

در این راستا شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با در اختیار داشتن سهم مناسبی از دوقلوهای سنگ‌آهنی (چادرملو و گل‌گهر) و شرکت سنگ‌آهن گهرزمین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن کشور، مجتمع فولاد خراسان به‌عنوان قطب چهارم تولید فولاد کشور و همچنین بسیاری از شرکت‌های واقع در حوزه‌های تولیدی، خدمات‌دهنده فولادی، بازرگانی، کارگزاری و… علاوه بر ایجاد پتانسیل سودآوری بالا، نقش موثر و حائز اهمیتی به‌لحاظ مدیریتی و تامین منابع مالی لازم برای شرکت‌های زیرمجموعه خود را دارد.

تحلیل بنیادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

مطالعه