شرکت سبدگردان سورین

تحلیل بنیادی شرکت نفت ايرانول

تحلیل بنیادی شرکت نفت ايرانول

در راستای خصوصي سازی شرکتهای دولتي و سياست‌های كلان، شركت ملی نفت ايران، واحدهای روغن سازی پالایشگاه‌های تهران و آبادان را به سازمان تامين اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و آستان قدس رضوی واگذار نموده است. مورخ 11 آذرماه سال 1381 این واگذاری منجر به تاسيس شركت نفت ايرانول گرديد و در بهمن سال 1391 سهام این شرکت در فرابورس پذیرفته و عرضه شد.

شرکت نفت ایرانول اکنون در سه بخش پالایشگاه روغن سازی تهران، پالایشگاه روغن سازی آبادان و مجتمع ظرف‌سازی و بسته بندی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شرکت، در بهمن ۱۳۹۱ در گروه فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با نماد شرانل درج شد و سهام آن برای اولین بار در فرابورس مورد معامله قرار گرفت.

فعالیت شرکت نفت ایرانول در سال ۱۳۸۱ با واگذاری بخش روغن‌سازی پالایشگاه‌های تهران و آبادان به بخش خصوصی شروع شد و پس از واگذاری سبد محصولات شرکت از لحاظ کمی و تنوع، تحولات چشم‌گیری داشته است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان روغن پایه، انواع روغن‌های موتوری، صنعتی و… است. شرکت نفت ایرانول از نظر فروش مقداری رتبه‌ی اول، و از لحاظ فروش ریالی رتبه‌ی دهم را در بین شرکت‌های فعال در این صنعت دارد.

تحلیل بنیادی شرکت نفت ايرانول

مطالعه