شرکت سبدگردان سورین

تحلیل بنیادی شرکت سیمان کرمان 

تحلیل بنیادی شرکت سیمان کرمان 

شركت گروه صنایع سیمان کرمان در سال 1346 به ثبت رسيد و در آبان ماه 1351در بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شد. در حال حاضر این شركت جزو واحدهای تجاری فرعی شركت سرمايه‌گذاری و توسعه صنايع سيمان است.

گروه صنايع سيمان كرمان با بهره‌گيری از سه خط توليد قديمی توانست مانند دهه‌های گذشته ضمن رسیدن به توليد ٩٧١.٧١٦ تن سيمان و ٩٣٠.٤٧٥ تن كلينكر در سال مالی منتهی به ١٤٠١/٠٩/٣٠، ضمن پاسخگويی به نياز استان و استان‌های مجاور، همچنان به‌عنوان يكی از قطب‌‎های توليدی كشور، جايگاه خود را در منطقه تداوم بخشد.

ركود در ساخت‌وساز داخلی و كاهش بودجه عمرانی دولت در سال‌های اخير و محدوديت‌های به‌وجود آمده در صادرات، باعث شد تا شركت سيمان كرمان باتوجه به داشتن پتانسيل توليد براساس ظرفيت اسمی و عملی، نتواند از بخش عمده‌ای از ظرفيت توليد سيمان خود استفاده كند.

موضوع فعاليت در تحلیل سکرما طبق اساسنامه شرکت به‌شرح زير است:

ايجاد و تاسيس كارخانجات توليد سيمان و صنايع جانبی وابسته به آن، تهيه و تامين كليه مواد و دستگاه‌ها و ماشين‌آلات مورد نياز اين صنايع از داخل و خارج از كشور

اكتشاف، استخراج و بهره‌برداری از كليه معادن مورد نياز اين صنعت از قبيل سنگ آهک، خاک رس، سنگ‌آهن، سيليس و غيره

انجام كليه آزمون‌های مربوط به سيمان و فرآورده‌های مرتبط

طبق پروانه بهره‌برداری صادرشده در سال ۱۳۸۵ توسط اداره صنايع و معادن، بهره‌برداری از كارخانه در حال حاضر با ظرفيت اسمی جمعا ۳,۶۰۰ تن در روز انجام می‌شود. فعاليت شركت‌های فرعی عمدتا در زمينه ارائه خدمات حمل و جانبی كارخانه گروه صنايع سيمان كرمان و همچنين خريد و فروش سهام است.

تحلیل بنیادی شرکت سیمان کرمان

مطالعه