شرکت سبدگردان سورین

تحلیل بنیادی شرکت جهان فولاد سیرجان

تحلیل بنیادی شرکت جهان فولاد سیرجان

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان به‌عنوان یکی از تولیدگنندگان فولاد در سال 1391 تاسیس و در سال 1400 با نماد فجهان در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

شركت مجتمع جهان فولاد سیرجان فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات فولادی از جمله آهن‌اسفنجی با ظرفیت سالیانه یک میلیون تن آغاز کرده است. امروزه فعالیت این شرکت شامل تولید آهن‌اسفنجی، شمش فولادی، انواع میلگرد و گازهای صنعتی می‌باشد.

باتوجه به موقعیت مکانی و نزدیکی به مجتمع سنگ‌آهن گل‌گهر، قرار داشتن در مرکز اتصال شاه‌راه‌های ارتباطی جاده‌ای چهار استان و همچنین نزدیک بودن به آب‌های آزاد خلیج‌فارس، وجود راه‌آهن سراسری و منطقه ویژه آزاد تجاری و اقتصادی، یکی از توجیه‌پذیرترین مناطق کشور جهت سرمایه‌گذاری و احداث کارخانه‌های مادر در زمینه مس، آهن، سنگ‌های معدنی و ساختمانی و مهم‌تر فولاد، صنايع فولادسازی، تهيه كنسانتره سنگ‌آهن و گندله‌سازی، كارخانه احيا مستقيم، شمش فولادی و… بوده است. این شرکت باتوجه به زيرساخت‌های موجود بابت دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی از نظر تامین مواد اولیه و همچنین در زمینه فروش محصولات محدودیتی ندارد.

این شرکت در برنامه‌های خود احداث 7 کارخانه را در دستور کار خود دارد. سه کارخانه احیاء به ظرفیت 3 میلیون و هفتصد و شصت هزار تن آهن اسفنجی، سه کارخانه فولادسازی با ظرفیت سه میلیون تن شمش فولادی در سال و  کارخانه نورد و خط کلاف به ظرفیت تولید 600 هزار تن محصولات نوردی.

تحلیل بنیادی شرکت جهان فولاد سیرجان

مطالعه