شرکت سبدگردان سورین

تحلیل بنیادی شرکت سیمان فارس نو

تحلیل بنیادی شرکت سیمان فارس نو

شرکت سیمان فارس نو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده سیمان و کلینکر بررسی شده است. سیمان فارس نو باهدف تامین بخشی از کلینکر و سیمان موردنیاز کشور در تاریخ 11 آذر 1369 به ثبت رسید. این شرکت جز واحدهای زیرمجموعه شرکت سیمان فارس و خوزستان است. سیمان فارس نو با نماد سفانو سال 1388 در گروه «ساخت محصولات کانی غیرفلزی» مورد پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفت.

فعالیت اصلی شرکت سیمان فارس نو تولید سیمان، صنایع جانبی و وابسته آن است. همچنین این شرکت از طریق تاسیس و یا تعهد سهام شرکت‌های جدید در سایر شرکت‌ها مشارکت دارد.

سیمان یکی از پرکاربردترین کالاهای صنعتی جهان و اساسی‌ترین مصالح لازم برای رشد و توسعه اقتصادی به شمار می‌آید. در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ تولیدات سیمان در کشور با ظرفیت اسمی ۹ ماهه ۶۶.۸ میلیون تن، مجموعا ۴۸.۵ میلیون تن بوده که سهم سفانو در این میزان تولید برابر با ۸۸۷,۲۶۱ تن بوده است. در حالت کلی ظرفیت اسمی سفانو، تولید ۹۰۰,۰۰۰ تن کلینکر و ۹۳۶,۰۰۰ تن سیمان در سال است. همچنین سیمان فارس نو مالک ۲۰ درصد از سیمان ارض العماره با ظرفیت سالانه ۶۶۰,۰۰۰ تن سیمان است که کلینکر مصرفی این شرکت از سیمان خوزستان تامین می‌شود.

تحلیل بنیادی شرکت سیمان فارس نو

مطالعه