شرکت سبدگردان سورین

تحلیل بنیادی شرکت کاشی الوند

تحلیل بنیادی شرکت کاشی الوند

شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند، به صورت سهامی خاص با نام کاشی پارس نو در سال 1363 ، به منظور تولید انواع کاشی، ظروف چینی و سرامیکی، انواع لعاب و فرآورده های مشابه و وابسته در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. در سال 1367 و بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده، نام شرکت به صنایع کاشی و سرامیک الوند (سهامی خاص) تغییر یافت. در پایان سال 1373 ، شرکت مورد پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت و هم اکنون در بازار دوم بورس مورد معامله قرار می گیرد.

کاشی های تولیدی نیز بر مبنای کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند. در شرکت کاشی الوند، 3 دسته کاشی کف، کاشی دیوار و کاشی پرسلان تولید می شود.

کاشی پرسلان، کاملا شبیه سرامیک ساخته می شود و با توجه به شرایط تولید آن (فشار و حرارت بالا) دارای مقاومت بالایی می باشد و با توجه به جذب کم آب، در نمای خانه و کف ساختمان قابل استفاده است. در واقع کاشی پرسلان، یکی از جدیدترین تکنولوژی های این صنعت می باشد.

تفاوت اصلی کاشی و سرامیک، در میزان استحکام آن است. کاشی به دلیل ظرافت بیشتر و وزن پرس کمتر، در بدنه کار می شود ولی سرامیک به دلیل پرس سنگی نتر و استحکام بالاتر در کف کار می شود.

تحلیل بنیادی کلوند

مطالعه