شرکت سبدگردان سورین

تحلیل بنیادی پتروشیمی خراسان

تحلیل بنیادی پتروشیمی خراسان

شرکت پتروشیمی خراسان در تاریخ 1369/04/07 تاسیس شد. شرکت پتروشیمی خراسان (سهامی عام) با تولید محصولاتی همچون آمونیاک، اوره و کریستال ملامین بخشی از نیاز کشاورزی و صنایع و بازارهای داخل و خارج کشور را تامین می‌کند. این شرکت با استفاده از فناوری‌های نوین و روش‌های خالق و مبتکرانه ضمن حفظ کیفیت محصولات، رعایت ایمنی، بهداشت و محیط زیست، کاهش مصرف انرژی، منابع و مواد، دارای جایگاهی مناسب در بازار اوره و کریستال ملامین صنعت پتروشیمی است. سهام شرکت در سال 91 با نماد «خراسان» در بازار دوم فرابورس اوراق بهادار درج شد.

شرکت پتروشیمی خراسان با هدف تولید محصولات پتروشیمی به احداث و بهره‌برداری از کارخانجات صنعتی پرداخته است. این شرکت اقدامات لازم برای بازاریابی، فروش، واردات و صادرات محصولات را انجام می‌دهد. فعالیت اصلی شرکت طی دوره مورد گزارش تولید محصولات اوره، آمونیاک و کریستال ملامین بوده است.

شرکت پتروشیمی خراسان دارای جایگاهی مناسب در بازار اوره و کریستال ملامین صنعت پتروشیمی است.

بازار محصول اوره در داخل کشور عمدتا شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است. سایر مشتریان از طریق بورس کالا محصولات این شرکت را خریداری می‌کنند. در بازارهای خارجی نیز کشورهای افعانستان، عراق، هندوستان، جنوب و جنوب‌شرق آسیا، جنوب و شرق آفریقا، اروپا، ترکیه و… از مشتریان اوره این شرکت هستند. محصول کریستال ملامین در کشورهای هند، اروپا، ترکیه و… و آمونیاک نیز در کشورهای ترکیه و عراق دارای بازار فروش است.

تحلیل بنیادی خراسان

مطالعه